.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییر استانداران متوقف شد

هر چند تغییرات مدیریتی چه در سطوح بالا و در رده وزرا و چه در سطوح پایین‌تر چون استاندار و مدیر عامل، امری عادی در دولت نهم و به دنبال آن دهم تلقی می‌شود و از این نوع تغییرات در طول حیات دو دولت زیاد اتفاق افتاده است اما تغییر استانداران و فرمانداران در آستانه انتخابات مجلس نهم، در حالیکه که این نهاد‌ها نقش مهمی درانجام انتخابات دارند، امری غیر قابل پذیرش به نظر می‌رسد.

فارغ از صدماتی که جابجایی مداوم مدیران در پی دارد، نکته مهم‌تر اینجاست که این برکنار‌ی‌ها در آستانه انتخابات مجلس رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته است وشایعاتی که در باره سیاسی بودن این تغییرات مطرح شده را به واقعیت نزدیک‌تر کرده است.


کمتر از ۳ ماه مانده به انتخابات، تغییر و تحولات گسترده‌ای در استان‌های کشور صورت گرفته است که شائبه‌های دست داشتن جریان انحرافی در این تغییر و تحولات و نفوذ این جریان در وزارت کشور را پررنگ‌تر کرده است و باعث شده هشدارهای سیاسیون در این زمینه جدی‌تر شود.

در یک‌سال گذشته نزدیک به ۱۲ فرماندار در سراسر کشور جابه‌جا شده‌اند. جعفر فرجی، فرماندار ری از آخرین برکناری‌ها در فرمانداری‌های کشور بوده است.

اما دیروز ناگهان ابوترابی فرد نماینده قزوینی ها در مجلس از جلوگیری از تغییردو استاندار قزوین و سیستان و بلوچستان خبر داد تا ترمز تغییر استانداران با آغاز ثبت نام کاندیدا‌های مجلس نهم کشیده شود.

نماینده قزوین در همین رابطه از دیدار اخیرش با محمود احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: «در دیداری که اخیرا با رییس‌جمهور داشتم، این دغدغه را منتقل و استدلالی که در این زمینه وجود داشت را مطرح کردم و متعاقبا موضوع پیگیری شد و در نهایت، وزارت کشور و شخص رییس‌جمهور پیشنهاد ابقای استانداران دو استان قزوین و سیستان و بلوچستان را مثبت ارزیابی کردند و دولت تصمیم بر ابقای دو استاندار در حوزه مسوولیت فعلی‌شان گرفت.»

ماجرای تغییر استانداران از آنجا آغاز شد که تنها چند ماه به برگزاری انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی باقی مانده، سایت‌های خبری از نفوذ جریان انحرافی در وزارت کشور دادند.

در این باره سایت الف نوشت: «جریان انحرافی اخیرا تحرکات خود در قبال وزارت کشور را تشدید کرده و به دنبال مهره چینی گسترده در این نهاد مهم است. »

به دنبال آن دیگر رسانه‌ها و سایت‌های خبری از تحرکات جریان انحرافی برای در دست گرفتن وزارت کشور خبر دادند. با افزایش این شایعات، برخی از نمایندگان مجلس واکنش انتقادی از خود نشان داده و تاکید کردند که در صورت تلاش جریان انحرافی برای تغییر وزیر کشور، مقاومت خواهند کرد.

پیش از این نیز بار‌ها مطالبی درباره احتمال عزل نجار و یا احتمال تغییرات گسترده استانداران بدون لحاظ کردن نظر وزیر کشور منتشر شده بود و گفته شده بود جریان انحرافی با تغییر استانداران و جایگزین کردن افراد موافق خود به دنبال پیروزی در انتخابات مجلس است.

با زیاد شدن فشار مجلس، این عزل به واقعیت تبدیل نشد و وزارت کشور نیز اعلام کرد برنامه‌ای برای تغییر استانداران ندارد مگر اینکه خود استانداران به دلیل ارتقاء، ‌شرکت در انتخابات یا پروازی بودن، تقاضای تغییر استان محل خدمت را داشته باشند.

با وجود این اعتراضات، خبر تغییر ناگهانی استاندار قزوین و پیش از آن فرماندار شیراز حکایت از به حقیقت نزدیک شدن سیاسی بودن این تغییرات داشت.

در هر حال، جابه‌جایی و تغییر استانداران و فرمانداران در استان‌های مختلف، فریاد نمایندگان مجلس را بلند کرد و اعتراضات را به آنجا رساند که طرح استیضاح وزیر کشور به عنوان تنها اهرم نمایند‌گان تهیه شود و زمزمه‌های استیضاح نجار در راهروهای بهارستان بیشتر و بیشتر شنیده شود.

اما روز گذشته محمدحسن ابوترابی فرد به فارس خبر از تلاش نماینده ولی‌فقیه، نمایندگان مجلس و خطیبان جمعه استان‌های قزوین و سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از تغییر استانداران این دو استان داد.

تلاشی که حتی تا دیدار و برگزاری جلسه با احمدی‌نژاد هم جلو رفته است و در ‌‌نهایت به ثمر رسیده است چرا که جلوی تغییر این دو استاندار را در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس گرفته شده است.

به این‌ترتیب، به نظر می‌رسد، ترمز تغییرات در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در یک نقطه کشیده شده و اولین پیام انتخاباتی در آستانه ثبت‌نام نامزد‌ها برای دولت ارسال شد که باید از اقداماتی که باعث مخدوش کردن فضای انتخابات می‌شود جلوگیری کند.

محمدحسن ابوترابی فرد در این باره گفت: «با توجه به تجارب موفق و ارزیابی مثبت وزارت کشور و رییس‌جمهور از عملکرد احمد عجم، استاندار قزوین و آزاد استاندار سیستان و بلوچستان، نگاه دولت معطوف به آن بود که از این دو با یک تغییر و جابه‌جایی، به نحو بهتری استفاده کند و زمینه ایفای‌نقش بهتر این دو فرد با تغییری که مورد نظر دولت بود، فراهم شود.»

این نماینده مجلس تاکیدکرد:« پیرو این تصمیم دولت، نماینده مقام معظم رهبری در استان قزوین، نمایندگان مجلس این استان و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس، خواستار فراهم‌شدن ایده ابقای این دو استاندار در جایگاه‌های فعلیشان بودند. »

آنچه مسلم است، از آنجا که شرایط نشان می‌دهد جریان انحرافی عزم خود را برای در اختیار گرفتن مجلس جزم کرده است و تغییر استانداران و فرمانداران که به عنوان ارکان اساسی تبلیغات ومجری انتخابات بسیار حایز اهمیت هستند نیز دلیل روشنی بر این مساله است، که خوشبختانه با پیگیریهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه دو استان قزوین و سیستان و بلوچستان به نظر می‌رسد این طرح جریان انحرافی نیز در آستانه ثبت نام کاندیدا‌ها ناکام بماند.

در هر حال، جریان انحرافی تمام تلاش خود را برای رسیدن به کرسی‌های قدرت انجام خواهد داد و افکار عمومی نیز باید در این زمینه هشیار باشد تا این جریان منحط به اهداف شوم خود نرسد.

با آغاز ثبت نام کاندیدا‌ها طولی نخواهد کشید که یارکشی‌های جریان انحرافی لاجرم مشخص خواهد شد و باید نشست و دید انتخابات نهم چه سرنوشتی را برای مجلس رقم خواهد زد؟

منبع: شفاف


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.